Комунікаційні проєкти підтримки українців у Європі
На початку повномасштабного вторгнення Інститут когнітивного моделювання спільно з Міністерством закордонних справ України реалізував низку ініціатив та інформаційних ресурсів, спрямованих на допомогу українцям, які були вимушені виїхати до Польщі або ще планують такий виїзд.
Головне завдання — побудувати тристоронню модель взаємодії між урядами країн і людьми, допомогти адаптуватися за кордоном під час війни та протистояти російській пропаганді, яка щодня продукує велику кількість фейків і дезінформації, зокрема й щодо перебування українців у Польщі.
Digital-проєкт UA HELP
У квітні 2022 року у співпраці з Міністерством закордонних справ та командою Romanuke були запущені інформаційні ресурси UA HELP для громадян України, які через війну були змушені або ще планують виїхати до Польщі.
Ці ресурси охоплюють сайт та бот UAHelpBot у телеграмі, завдяки яким громадяни України можуть отримувати всю необхідну інформацію про виїзд, документи, безкоштовну допомогу у зручному форматі.
Інформаційне наповнення ресурсів:
- умови перетину кордону для дорослих і дітей;
- умови перебування в Польщі;
- отримання документів та відповідного статусу — біженця чи тимчасового захисту;
- роз’яснення щодо матеріальної допомоги;
- роз’яснення щодо медичного обслуговування;
- допомога в пошуку роботи;
- допомога в пошуку дитячого садка та школи для дітей;
- контакти гарячих ліній, центрів допомоги та фундацій, які надають підтримку українцям у Польщі;
- опитування українців щодо створення соціальних проєктів, потрібних у майбутньому.
Сприяння реалізації ініціатив для допомоги українцям
За підтримки Інституту когнітивного моделювання одна з найбільших в Європі криптовалютних бірж WhiteBIT та Міністерство закордонних справ України підписали меморандум про взаєморозуміння та співпрацю.
Партнерство дозволило надати додаткову підтримку українцям, які через війну шукають тимчасового прихистку на території іноземних держав. Зокрема завдяки:
- забезпеченню відповідного технічного оснащення консульських служб України;
- підтримці з боку WhiteBIT Антикризового центру МЗС і цілодобового call-центру для надання консультацій громадянам України;
- технічному оснащенню мобільних груп МЗС;
- створенню безбар’єрного доступу для людей із порушеннями слуху до закордонних дипломатичних установ МЗС та їхніх послуг.